Sunday 9 September 2018

KUIZ PERDANA PRA-UPSR





Menjelang UPSR 2018 yang bakal tiba, pada 06 September 2018, panitia-panitia bagi subjek teras telah melaksanakan Kuiz Perdana pra-UPSR yang melibatkan calon-calon UPSR Sk Datong Tahun 2018. Kuiz Perdana ini dijalankan  sebagai sebahagian daripada inisiatif pihak sekolah untuk memberi  galakan kepada murid-murid agar dapat mengulangkaji serta mengimbas kembali topik-topik yang mereka telah pelajari selama ini bagi mempersiapkan diri menghadapi UPSR yang tidak lama lagi.

Seramai 17 Calon UPSR terlibat dalam program ini. Program ini telah dijalankan bertempat di Kelas Tahun 4 yang mana murid-murid Tahun 4 dan Tahun 5 telah menjadi saksi dan penonton sepanjang program ini. Program yang dijalankan seawal jam 8.30 pagi ini dimulakan dengan taklimat kepada para peserta, diteruskan dengan  Kuiz Bahasa Melayu dan juga Kuiz Bahasa Inggeris. Selepas berehat selama 30 minit, pada jam 10.50 pagi, program ini diteruskan pula dengan Kuiz Matematik dan Kuiz Sains. 


Para peserta Kuiz Perdana disusun mengikut kumpulan di mana markah terbaik individu dan juga berkumpulan akan diambilkira


Antara reaksi muka  para peserta yang dapat dilihat  sepanjang program dijalankan.


Cikgu Henry Masampai (paling kanan) dan Cikgu Kahar Utu Utu (paling kiri) menyaksikan pertandingan ini dijalankan bersama-sama dengan murid Tahun 4 dan Tahun 5.



Cikgu Rosainie (kedua dari kiri)  duduk menyaksikan pertandingan kuiz setelah selesai menyelesaikan tugasannya di meja urusetia.



Para penonton berebut-berebut untuk menjawab soalan kuiz terbuka yang diajukan secara berkala buat mereka sepanjang program dijalankan. 





Sebahagian daripada penerima hadiah untuk kategori kuiz terbuka yang dibuat secara berkala sepanjang program dilaksanakan.


Majlis penutupan dan penyampaian hadiah telah disempurnakan sendiri oleh En Henry Masampai, Guru Besar Sk Datong, diiringi oleh En Jim Mono, PK HEM Sk Datong. Program Kuiz Perdana ini telah berakhir pada jam 1.20 tengahari.


Dari kiri: En. Jim Mono (PK Hem),  En Henry Masampai (Guru Besar), Ustaz Akhmal Yahya  (Guru), En Abd Kahar Utu Utu (Guru)

Johan Pertandingan Kuiz Perdana Tahun 6
(Kumpulan 2: Fezrol, Liviosuensuen, Aleeza, Audrey
)

Naib Johan Pertandingan Kuiz Perdana Tahun 6
(Kumpulan 4: Mohd Aslan, Wawavidanei, Mixalroses, Siti Rohana)

Tempat Ketiga Pertandingan Kuiz Perdana Tahun 6
(Kumpulan 3: Nor Hasrini, Mohd Hasmal, Nurul Saidatul, Daniel)

Pemenang Saguhati Pertandingan Kuiz Perdana Tahun 6
(Kumpulan 1: Mohd Zarith, Poldine, Freccy, Jeslin)

Peserta Terbaik mengikut subjek
[BM: Mohd Aslan] [
MT: Daniel Berni] [SAINS: Nurul Saidatul] [BI: Jeslin Nordin]


Pelaksanaan program ini diharapakan dapat mendatangkan manfaat dan juga impak positif kepada murid-murid Sk Datong kususnya calon-calon UPSR Tahun 2018 agar Sk Datong mampu terus mengorak langkah ke hadapan untuk menggapai cita-cita.

Syabas dan terima kasih diucapkan kepada seluruh warga Sk Datong atas kerjasama yang jitu dan usaha gigih dalam menjayakan program ini.


Sila klik pada gambar berikut untuk untuk melihat liputan lebih lanjut:


No comments:

Post a Comment