Sunday 23 September 2018

RIANG RIA UPSR SK DATONG, TAHUN 2018

Seluruh warga Sk Datong ingin mengucapkan selamat menduduki UPSR 2018 kepada  murid-murid Tahun 6 sekolah ini. Kami mengharapkan dan mendoakan yang terbaik untuk anak-anak didik semua. Ayo... Anda boleh melakukannya!!!


PERSIAPAN DEWAN PEPERIKSAAN (17-21 September 2018)

Bagi menghadapi UPSR pada tahun ini, pihak Sk Datong sekali lagi telah bertungkus-lumus untuk menyediakan segala keperluan yang diperlukan bagi memastikan peperiksaan ini dapat dilaksanakan dengan baik di pusat ini. Dalam pada itu, Cikgu Adela, Setiausaha Peperiksaan, bersama para guru yang lain telah pun membuat persiapan dewan peperiksaan yang lengkap mengikut SOP ketika menerima lawatan pengawas UPSR pada 21 September 2018. 

Notis-notis  pemberitahuan yang diperlukan telah selesai dipaparkan di tempat-tempat yang sewajarnya.






Pengawas UPSR bagi pusat ini sedang meninjau keadaan dewan peperiksaan.


Diharapkan agar pelaksanaan UPSR di pusat ini dapat dijalankan dengan baik dan lancar. Selamat bertugas kepada semua petugas, selamat berjaya kepada calon-calon UPSR Sk Datong 2018.


CHECK-IN MURID-MURID TAHUN 6 (23 September 2018 ; Ahad)

Seperti tahun-tahun sebelumnya, calon-calon UPSR sekolah ini dikehendaki untuk menginap di sekolah sepanjang minggu peperiksaan sebagai langkah keselamatan, selain memudahkan penyelarasan pergerakan murid khususnya mereka yang tinggal jauh dari sekolah. Oleh itu, pihak sekolah dengan kerjasama PIBG telah menyediakan penginapan kepada calon-calon UPSR. AJK khas telah dibentuk bagi memastikan keselamatan dan kebajikan murid sentiasa terpelihara sepanjang minggu peperiksaan berlangsung. Kelas-kelas khas dijalankan bagi tujuan merperkukuh persiapan murid menduduki peperiksaan.


Makan malam calon-calon UPSR Sk Datong disediakan oleh para guru dan AKP yang mahir dalam penyajian makanan


PENYERAHAN SLIP MENDUDUKI PEPERIKSAAN (ISNIN : 24 September 2018)

Slip peperiksaan diserahkan kepada para calon oleh oleh guru kelas mereka sendiri iaitu Cikgu Rosainie Majin. Di kesempatan itu, murid-murid sekali lagi diberikan kata-kata motivasi dan dorongan oleh para guru agar dapat menjawab soalan peperiksaan dengan tenang.

Cikgu Rosainie menyerahkan slip peperiksaan kepada para calon UPSR


Wira UPSR Sk Datong 2018


Wirawati UPSR Sk Datong 2018



Gambar semangat Cikgu Tinuriah bersama dengan calon-calon UPSR



Cikgu Ackley singgah sebentar untuk memberi kata-kata semangat kepada calon-calon UPSR Sk Datong sebelum bertolak ke sekolah lain bagi menjalankan tugas sebagai Pengawas UPSR


Cikgu Nazrin komited memastikan semua anak muridnya bersedia untuk menghadapi kertas peperiksaan Bahasa Inggeris


RIANG RIA PASCA UPSR (KHAMIS : 27 September 2018)

Bagi meraihkan usaha dan perjuangan calon-calon UPSR selama empat hari, pihak sekolah telah menganjurkan aktiviti khas di malam terakhir penginapan mereka di sekolah. Aktiviti ini lebih berbentuk santai dimana murid-murid bersama dengan para guru melibatkan diri dalam aktiviti barbeque, sambutan hari jadi dan juga berkaraoke. Pelbagai juadah enak yang disediakan oleh para guru dan AKP dapat dinikmati pada malam tersebut. Gelak tawa dan senyuman manis terpancar  di raut wajah setiap yang hadir.


Persediaan tempat


Adik Hasmal menunjukkan kemahiran beliau dalam bidang reka cipta



Cikgu Nazrin membongkar rahsia kepantasan menghidupkan api


AJK Arang tetap dan berpencen, cemerlang mejalankan tugasannya.



Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Team lelaki bekerjasama memuatkan semula motosikal Cikgu Ackley ke dalam trak keretanya setelah selesai menjalankan tugasan sebagai Pengawas UPSR



Ais krim kon perisa coklat dan vanilla menjadi syarat Team bawang untuk menyediakan juadah makan malam yang lazat 



20 tahun akan datang, mandi beramai-ramai mungkin akan menjadi kenangan yang amat berharga buat mereka.

Acara yang paling dinanti-nantikan, acara makan, nyumm nyummmm....


Sinaran mata yang terpancar dari mata Cikgu Floriza menjelaskan keenakan juadah pada malam tersebut.



Sambil menikmati juadah, sambil berhibur dendangan lagu daripada murid dan guru


Syabas diucapkan kepada warga Sk Datong atas kerjasama menjayakan perkampungan UPSR pada tahun ini. Sama-sama kita mendoakan agar murid-murid ini beroleh kejayaan dan kebahagiaan dalam hidup mereka, seterusnya menjadi insan yang berakhlak mulia serta mampu memberi manfaat kepada masyarakat dan negara.

No comments:

Post a Comment